Vad är det frågan om

ja, det blir bara krångligare och krångligare för varje dag som går.....
Nu verkar arbetsförmedlingen kunna förhandla bort  mina stämpeldagar oxå, genom att göra överenskommelse med
ett företag att jag gör min utbildning som praktik. Det är väl ok men inte kan jag väl mista stämpeldagar bara för att jag ska jobba???? Vad är nu detta......

Får prata med arbetsgivaren på fredag eller måndag.   Ska ringa AMS oxå. Antar att Metall har stängt oxå.

Men hjälp, vad har jag hamnat i för smet. Finns det nån vettig människa som kan hjälpa till. Någon som kan lagar och avtal, över hela arbetsmarknaden.
Kan inte vara riktigt att jag ska förlora både pengar och stämpeldagar när ett företag vill anställa mig????

Hörs da//Carina

Åsikter
Postat av: Annelie

Vad ska du leva på då?!!



Gratis arbetskraft som blir till GRATIS utbildning för dem?! Låter inte riktigt att de kan ta bort dina stämplingsdagar när de inte lägger ut några som helst pengar på dig. Be att specifikt få veta hur det går till samt varför det går till så och be även att få se ett papper där det stå att de kan ta av dig din stämpling när du går utbildning/praktiserar via ARBETSPLATSEN och AF.. Och be dem att ställa upp en budget över hur mycket pengar de lägger ut på dig med utbildningen via arbetsplatsen. =)

2009-05-21 @ 20:16:34
URL: http://dlx.blogg.se/
Postat av: Helen

men va f-n nu får dom skärpa sig.. jag vet inte hur det funkar men det låter ju inte som det är som det ska iallafall.. hoppas du får svar snabbt.. kram

2009-05-21 @ 22:14:09
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: Carina

Ja hoppas de förstår bara. Tyvärr kan jag bara göra som de säjer, för jag är ju en arbetslös... Och dessa parasiter är lata individer som inte varken orkar eller vill jobba. Försök inte protestera,för det är inte fel. Hör med ams och nuvarande regering så får du höra att så är det.

2009-05-22 @ 08:25:44
URL: http://marinacoberg.blogg.se/
Postat av: Annelie

Men hörrö! Det är väll klart att du måste göra som de säger om du inte hejdar dem och säger hur du vill att de ska lägga upp din handlingsplan. Det är faktiskt DIG det handlar om, INTE arbetsförnedringen. De ska finnas för att DU ska få hjälp, inte för att håva in pengar till staten genom att exempelvis sno din A-kassa!

2009-05-22 @ 10:55:32
URL: http://dlx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0