Det

är härligt med solbränna. Jag river och river..... Finns det nåt bra mot soleksem. Det är lika varenda gång man varit
i solen. Förr så pressade jag alltid ett par vitlöksklyftor i lite vatten som jag kokade upp och som jag baddade kroppen med när det svalnat.  lät det verka på huden en stund och spolade sedan bort det. Det skulle alltid göras innan första solbrännan för att ha någon verkan, ett tips från en gammal gumma. Märkligt nog så slapp man soleksemen hela säsongen sen, huden blev len och behaglig men hur ofta tänker man på det nu då. Ops lite sol och man är där och pressar utan att ha prepareat. Prova gärna nästa vår. Lovar att ni kommer att bli förvånad, jaja ni får  lukta vitlök ett dygn men det kan det ju vara värt.

Annars då? Jo årå det knallar. Väntar bara på att mitt växthus ska levereras vilken dag som helst. Passar bra nu när gubben går på semester. Synd man inte hinner odla i år men det är ju som sagt på plats då till våren. Ska nog plantera vindruva i år iaf.

Ska nu ut och assistera gubben i hans snickrande. Han tycker visst han har för få armar. Och jag som tycker de är överallt, speciellt där de inte ska vara.

Hörsda//Carina

Åsikter
Postat av: Annelie

Haha, men mamma! Den sista meningen lät lite snuskig! =D

2009-07-01 @ 02:37:15
URL: http://dlx.blogg.se/
Postat av: Carina

Men Annelie då, hur tolkar du egentligen=)))

2009-07-01 @ 19:43:17
URL: http://marinacoberg.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag misstolkar kan man säga. =))) (Hoppas jag i alla fall. ;P )

2009-07-02 @ 19:50:54
URL: http://dlx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0