Arbetsmarknadsläget

tyvärr har jag inte tid just nu att skriva så mycket. Provet närmar sig och jag grips hela tiden av panik inför det och låser mig naturligtvis inför varje tal. Glömmer teckenväxlingar och när jag inte har koll så inträffar det jag är mästare på. Jag hittar på egna nya regler i matematiken. Hur bra tror ni det blir då? Jösses!

Har iaf träffat min personliga coach idag och jag tror inte vi kom fram till så mycket nu heller. Känns lite som vi hittar på arbetsuppgifter nu, så det mer ser ut som hon får mig att fokusera. Känns som hon måste prestera nåt nu..???

Spelar liksom ingen roll vad vi gör nu. marknaden är mättad och lägre konjunktur kan vi inte ha nu. Men håll med om att det är konstigt, vem skapar lågkonjunkturen? Finns den i verkligheten, är det inte så att de toppstyrda sitter och beslutar "lågkonjunktur" och visst tusan finns de de som skor sig på detta oxå.

En verklig konjunktursvängning borde inte falla från 100 till 0 från den ena dagen till den andra. Eller är detta effekten av utflyttningen av framför allt industrin till låglöneländerna.

Här finns mycket att fundera över. Här tycker jag att vi ska skapa debatt, slälla krav, utforska vad som är orsaken, men vi är ju så snälla och väluppfostrade vi svenskar. Inte ställer väl vi till med nåt förtret, eller protesterar. Visst är vi nöjd med sänkning av A-kassan när andra eu länder får höjningar. Inte behöver vi försörja oss heller, vi kan ju leva på luft. Eller hur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Åsikter
Postat av: Annelie

Saknar dig, mamma! =(

2009-02-17 @ 21:50:00
URL: http://dlx.blogg.se/
Postat av: Annelie

Toppen finns kvar på Halens. Den finns i vinrött och svart också, men den här gröna var snyggast tycker jag. Kostar 99 kr. =)

2009-02-18 @ 22:56:15
URL: http://dlx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0