Arbetsförmedlingen

är verkligen ett kapitel för sig. En sak har jag konstaterat nu. Inte är de till för att hjälpa arbetslösa. De fyller endast en funktion,ATT HÅLLA NERE STATISTIKEN. Lita aldrig på dem! Så jäkla besviken. Här har jag enligt tidigare anställd där fått fria händer att söka jobb pga. att jag hela tiden varit mycket aktiv. Fick så småningom spetskompetens i en mycket bra utbildning som slår väldigt högt för mig och en ny arbetsförmedlare. Då ringer arbetsgivare till mig och erbjuder sommarjobb som jag aldrig sökt. Kollar för säkerhets skull med ams om jag måste ta detta. Naturligtvis inte svarar hon eftersom denna kurs ger mig stor kompetens när jag är klar. I två minuter!!. Sen ringer hon upp och talar om att hon ändrat sig och jag blir tvingad att ta sommarjobb och avbryta kursen.
Fattar ni, avbryta kursen och kanske aldrig komma tillbaka dit (ja nu har de ju lovat detta, hmm, ja men de lovade annat för två minuter sen oxå, är statens pengar slut så är de). Endast för ett sommarjobb! Här har de alltså kostat på mig en början till kursen och sen då...? Någon annan ska börja istället. Man har alltså kastat bort pengar de satsat på mig, skattepengar. Inte undra på att det inte finns pengar över till nåt, när den ena inte vet vad den andra gör. Nej det är som att bita sig själv i röva.
49 år och sommarjobb.... fanemig skandal på högsta NIVÅ. En sak är säker, inte ska jag va aktiv nå mer, jag ska göra som så många andra som redan insett vad det handlar om. Jag ska ställa in mig i ledet och vänta på tillsägelse......
Men fortsätt sparka undan benen på arbetslösa, gör det, ARBETSFÖRMEDLINGEN!!!!!!!!!!!!!

Åsikter
Postat av: Annelie

Håller med dig. Men det är ju kostymnissar MED jobb som bestämmer om dem i blåställ UTAN jobb. Helt jävla sanslöst system!

2009-05-05 @ 22:42:12
URL: http://dlx.blogg.se/
Postat av: Helen

fy fasen va less jag skulle bli.. är redan less på dom.. bävar för att gå det när jag slutat mitt vik den 12 juni.. usch.. å fy...

2009-05-06 @ 19:19:15
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: Carina

Ja nån arbetsförmedlare kommer du aldrig bli, Annelie. Du tänker för sunt för det. kram

2009-05-06 @ 20:44:42
URL: http://marinacoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0