Tidig morgon

Började matte lektionen redan klockan 08.00. Hua det är tidigt. Söliga bilförare som tom. kör saktare än mig var ute på vägarna i morse oxå. Morr. Iaf det är lite trögtänkt med matte C så här tidigt på morgonen eller så är det åldern det beror på , vad tror ni? När är det rimligt att sluta plugga? Kan man plugga när man är runt de 50?

Kul tycker jag iaf. Fick bryta upp efter en timme för att träffa min personliga jobbcoach. Idag hade vi riktiga problem att ta tag i.

Har någon sökt jobb hos Ericsson? Vad tycker ni om sökvägarna? Sökte jobbet via Manpower men inte räckte det, nej nej. Via en länk till Ericsson skulle man oxå med upprepning av cv och personligt brev och inte nog med det, det skulle ännu en gång skrivas in tidigare arbeten. D.v.s jag har uppgivit 2 personliga brev och 2 cvn och ännu en extra gång berättat var jag jobbat tidigare. Typiskt Ericsson, krångligt och invecklat. Men som arbetsgivare är de oslagbara. Jag trivs så bra att jobba på Ericsson. Bara att lyckas söka jobben borde vara en kvalifikation att få jobba där.

Dags för lite lunch, ska plugga lite till sen. 18.15 ska jag bowla oxå. Det är körigt att vara arbetslös.

Nu borde jag väl få några åsikter iaf. hmmm

Åsikter
Postat av: Annelie

Du har fel bloggadress i kommentarerna det står mariMacoberg istället för mariNa.

2009-02-01 @ 17:17:47
URL: http://dlx.blogg.se/
Postat av: Helen

att det ska vara så krångligt då att söka jobb... jag är lättad att ha ett vik orkade inte med att söka fler jobb.. så less på det.. men nu har jag till juni å sen ev 5 månader i höst.. skönt det.. kram

2009-02-04 @ 20:40:43
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: carina

Förstår att det är skönt att få komma ut och jobba åtminstonde ett tag. Vi får hoppas det lättar på arbetsmarknaden snart.

hörs da



2009-02-04 @ 21:37:59
URL: http://marinacoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0